نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

پیروزی آریامقام مقابل اشتادسازه| صعود بانوان والیبالیست مشهدی به مرحله بعد

  • کد خبر: ۵۳۹۱۲
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
پیروزی آریامقام مقابل اشتادسازه| صعود بانوان والیبالیست مشهدی به مرحله بعد
دو تیم مشهدی موفق شدند به مرحله بعد رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال بانوان کشور صعود کنند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مرحله مقدماتی لیگ دسته‌یک بانوان در گروه «الف» بعد از ۵ روز رقابت در سالن مهران مشهد به پایان رسید. در گروه «الف» این دوره از مسابقات ۴ تیم مشهدی و یک تیم گرگانی حضور داشتند که هر روز ۲ دیدار برگزار و تکلیف ۲ تیم صعودکننده به مرحله بعد مشخص شد؛ البته این مسابقات یک پایان جذاب و داغ داشت، جایی‌که ۲ تیم صعود‌کننده بر سر کسب عنوان سرگروهی و قهرمانی در گروه «الف» عصر روز شنبه به میدان رفتند. هر ۲ تیم توانسته بودند تا اینجا همه حریفان خود را شکست دهند و ۳ پیروزی کسب کنند و کری‌خوانی ۲ تیم مشهدی و به‌رخ‌کشیدن توانایی‌شان باعث شد این دیدار، دیدنی باشد.

جدال مدعیان همشهری

روز گذشته بعد از شکست ابومسلم برابر گرگانی‌ها، آریا‌مقام پارس مشهد و اشتادسازه در سالن مهران مقابل هم قرار گرفتند. هر ۲ تیم با پیروزی همه حریفان را پشت سر گذاشته بودند و با خیال راحت از اینکه هر دو صعود کرده‌اند، راهی میدان شدند. با‌این‌حال این یک بازی تشریفاتی نبود و جو سالن از رقابت سخت ۲ تیم همشهری خبر می‌داد که حتی بر سر عنوان اول و دومی نیز می‌جنگند.

یک سوی میدان آریا‌مقام پارس مشهد حضور داشت، تیمی که برای اولین‌بار نامش در ورزش مشهد شنیده می‌شد و از همان ابتدای مسابقات یک نقطه تمایز با دیگر‌تیم‌های مشهدی داشت. آن‌ها با داشتن بازیکنان غیربومی بیشتر شناخته شده بودند و دیگر‌تیم‌های مشهدی به داشتن بازیکنان بومی بیشتر خود افتخار می‌کردند. با این‌حال فرشته رسول‌زاده، مربی بین‌المللی والیبال بانوان مشهد، که مسئول کمیته مربیان هیئت استان نیز هست، هدایت تیم آریامقام را برعهده گرفت.
 
در‌سوی‌دیگر میدان تیم اشتادسازه مشهد بود که مهری جانداری، نایب‌رئیس بانوان هیئت والیبال استان، به‌عنوان مدیر فنی تیم معرفی شد و او سمیه پازش، یکی دیگر از مربیان بین‌المللی مشهد، را برای سرمربیگری این تیم انتخاب کرد. تیمی که گفته می‌شود بیشترین تعداد بازیکن مشهدی را در ترکیب د‌ارد. پازش نیز مسئول کمیته آموزش هیئت استان است.
آریا‌مقام از همان ابتدای بازی شاید برنده دیدار بود، چون توانسته بود انگیزه و روحیه خود را در بالاترین سطح داشته باشد و به‌نوعی اشتادسازه ناخواسته در یک بازی روانی قرار گرفته شد.
 
آریا‌مقام به تماشاچی حتی نیاز نداشت، چون هر کدام از بازیکنان حاضر در میدان با اعتماد‌به‌نفس بالا و هیجان زیاد یکدیگر را تشویق به کسب امتیاز بعدی می‌کردند و فریاد خوش‌حالی آن‌ها در دست‌های اول و دوم لحظه‌ای قطع نمی‌شد. همین موضوع هم باعث شده بود تیم اشتادسازه که از نظر امتیازی در جدول چیزی از حریف خود کم نداشت، دچار چالش بزرگی شود و دو دست اول را با نتایج متفاوتی به آریا واگذار کند. ۲۵‌بر‌۲۳ نتیجه اولین گیم بود؛ اما در گیم دوم اشتادسازه ضعیف‌ترین نتیجه را کسب کرد و ۲۵‌بر‌۹، امتیاز به آریا واگذار شد.
 
در دست سوم برای اشتادسازه همه‌چیز تغییر کرد. آن‌ها بازگشت خوبی داشتند و تیم مدعی آریا را با امتیاز‌های متوالی به زحمت انداختند. اشتادسازه تا امتیاز‌۲۰ خود را برنده این گیم نشان می‌داد تا همه‌چیز به گیم چهارم کشیده شود؛ اما با برگشت انگیزه و انرژی به بازیکنان آریا، رقابت پایاپای شد و در‌نهایت ۲۵‌بر‌۲۳ این دور به سود آریا به پایان رسید و با خوابیدن آخرین آبشار در زمین اشتادسازه، فریاد‌های شادی آریا به هوا رفت و حلقه شادی در میان سالن مهران شکل گرفت.

وضعیت جدول گروه «الف»

به‌این‌ترتیب آریا‌مقام پارس مشهد با ۴ پیروزی و بدون شکست سرگروه شد، اشتادسازه مشهد با ۳ پیروزی و یک شکست نایب‌قهرمان شد و با همراه تیم اول به مرحله بعد صعود کرد. تیم پاس گرگان با ۲ برد و ۲ باخت سومین تیم گروه «الف» شد که به احتمال خیلی زیاد به‌همراه یکی دیگر از تیم‌های سوم ۲ گروه دیگر به مرحله بعد صعود می‌کند. ابومسلم شهر بهشت مشهد یک برد و ۳ باخت را به نام خود ثبت کرد و چهارم شد و در‌نهایت تیم استعداد پویا مشهد با بازیکنان نوجوان خود بدون کسب هیچ پیروزی، با ۴ شکست در انتهای‌جدول قرار گرفت.
 
مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته‌یک بانوان سال‌۹۹ با حضور ۱۵ تیم به‌صورت متمرکز از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد. دور مقدماتی این رقابت‌ها در ۳ گروه در شهر‌های مشهد، یزد و اصفهان پیگیری شد تا ۸ تیم صعود‌کننده به مرحله بعد مشخص شوند. علاوه بر اینکه از هر گروه ۲ تیم اول و دوم صعود کرده، در کنار آن‌ها فقط ۲ تیم از بین تیم‌های سوم جواز صعود به مرحله بعدی را به دست می‌آوردند.

رقابت بعد از استراحت بیست‌روزه

فدراسیون گفته است احتمالا ۳ هفته دیگر مرحله بعدی مسابقات برگزار می‌شود. قرار است ۸ تیم صعود‌کرده در ۲ گروه چهارتیمی دسته‌بندی شوند و با قرعه‌کشی از بین ۳ تیم اول گروه‌ها، ۲ تیم در یگ گروه قرار بگیرند و تیم اول بعدی به‌تن‌هایی در گروه دیگر. باقی تیم‌های هر گروه نیز از طریق قرعه‌کشی مشخص خواهند شد. ممکن است این ۲ تیم مشهدی بازهم در یک گروه قرار بگیرند یا یکی از آن‌ها وضعیت بهتری داشته باشد و در گروهی با یک قهرمان به میدان برود.

رسول‌زاده: فقط به سوپر‌لیگ فکر می‌کنیم

پس از این رقابت‌های فشرده، فرشته رسول‌زاده که تیمش به قهرمانی در این گروه رسید، گفت: هر ۴ بازی خود را بردیم؛ اما ۲ بازی آخر سخت‌تر بود. خداراشکر با‌انرژی و هماهنگ و کم‌اشتباه ظاهر شدیم و به‌عنوان سرگروه «الف» راهی مرحله بعدی شدیم. او در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ترکیب این تیم مشهدی با بازیکنان غیربومی زیادی بسته شده است، تصریح کرد: ۸ بازیکن غیربومی داشتیم که از یکی از آن‌ها استفاده نکردیم و ۷ بازیکن غیربومی در ترکیب قرار می‌گرفت. گفته بودند ۱۱ بازیکن غیربومی داریم؛ اما اشتباه است. ۲ بازیکن از شیراز، ۲ نفر از اصفهان و ۳ والیبالیست از زنجان جذب این تیم شده بودند که سال‌ها در سوپرلیگ بازی کرده‌اند و از تجربه آن‌ها استفاده کردیم. بازیکنان بومی نیز از باشگاه آب‌منطقه‌ای مشهد و از شاگردان خودم هستند.

پازش: به مشهدی‌بودنمان افتخار می‌کنیم

سیمه پازش، سرمربی اشتادسازه، بعد از پایان این رقابت‌ها گفت: امروز (دیروز) یک بازی شبه‌فینال با آریا‌مقام داشتیم و امیدواریم دوباره با آن‌ها در فینال نهایی لیگ دسته‌یک حضور داشته باشیم. او ادامه داد: پیش‌بینی کرده بودم که صعود خواهیم کرد؛ چون به بچه‌های تیمم ایمان داشتم. ما تنها‌تیم مشهدی بودیم که با ۹۰‌درصد بازیکن بومی در لیگ حاضر شد. تنها ۲ بازیکن اصفهانی و سیرجانی در ترکیب تیم بودند و بقیه بچه‌ها مشهدی بودند. نماینده‌های دیگر مشهد هر کدام ۴ و ۱۲‌بازیکن غیربومی داشتند و به‌همین‌خاطر به اشتادسازه افتخار می‌کنم که با پتانسیل مشهدی‌ها راهی رقابت‌ها شد.
 
من خودم بازیکن بوده‌ام و همیشه این فرصت داده شده بود تا برای شهرم بازی کنم. به همین‌خاطر خواستم در این شرایط این فرصت را به دختران مشهدی و بااستعداد خودمان بدهم که خداراشکر عالی عمل کردند و از آن‌ها راضی هستم. سرمربی اشتادسازه تأکید کرد: در ادامه لیگ سطح بازی‌ها بالاتر خواهد بود و تیم ما کار سختی در پیش دارد؛ ولی امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم از پسِ تیم‌های دیگر بربیاییم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->